Obowiązek informacyjny przedsiębiorcy w e-commerce cz.1

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w świetnym tempie, tj. ok. 25 % w skali roku patrząc z perspektywy 2009-2014. Jeżeli ktoś chciałby konkrety,...

Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej w relacjach B2B

O rękojmi za wady rzeczy sprzedanej pisałem już kilkukrotnie (tutaj i tutaj i tutaj), przy czym główny nacisk na sprzedaż towarów konsumentom. Z uwagi...

Obowiązek informacyjny przedsiębiorcy w e-commerce cz.2

Szeroko ujęty obowiązek informacyjny przedsiębiorców jest bez wątpienia jedynym z filarów ochrony konsumentów. Obowiązek ten ma zniwelować deficyt informacyjny konsumenta, a co za tym...

Sankcje przy obowiązkach informacyjnych

W ostatnich wpisach na naszym blogu można było przeczytać  m.in. o tym jak od 25 grudnia 2014r. zmieni się zakres obowiązków przedsiębiorców w zakresie...

Odstąpienie od umowy przez konsumenta cz. 1

Z przykładowych statystyk Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie wynika, że w 2012 r. z różnych form działań rzecznika skorzystało 28 tysięcy mieszkańców. Udzielono ponad...

Odstąpienie od umowy przez konsumenta cz. 2

W zeszłym tygodniu koleżanka pomagająca przy prowadzeniu sklepu internetowego zapytała się jak to teraz będzie z kosztami dostarczenia towaru konsumentowi. W zeszłym roku miała...

Kary UOKiK – one naprawdę są nakładane na przedsiębiorców

O Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów słyszał chyba każdy, podobnie większość z nas słyszała o tym, że Prezes UOKiK może nakładać kary pieniężne. Ale...

Zawieranie umowy przez telefon

W ciągu tego tygodnia sześciokrotnie zadzwoniono do mnie, aby przedstawić ofertę czy to zakupu nowej publikacji czy też uruchomienia nowej niesamowitej usług w telefonie....

Rękojmia za wady w e-commerce cz. 1

Każdy z nas oczekuje tego, że otrzymując towar albo treść cyfrową otrzymamy to bez wad i będzie to posiadało cechy, o których przeczytaliśmy w...

Rękojmia za wady w e-commerce cz. 2

Ciekawe jest to, że już wielokrotnie prowadząc dyskusje z przedsiębiorcami na temat zmian w prawie konsumenckim widziałem zdziwienie albo zakłopotanie gdy pojawiał się termin...

Facebook