Zawieranie umowy przez telefon

W ciągu tego tygodnia sześciokrotnie zadzwoniono do mnie, aby przedstawić ofertę czy to zakupu nowej publikacji czy też uruchomienia nowej niesamowitej usług w telefonie....

Rękojmia za wady w e-commerce cz. 2

Ciekawe jest to, że już wielokrotnie prowadząc dyskusje z przedsiębiorcami na temat zmian w prawie konsumenckim widziałem zdziwienie albo zakłopotanie gdy pojawiał się termin...

Obowiązek informacyjny przedsiębiorcy w e-commerce cz.1

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w świetnym tempie, tj. ok. 25 % w skali roku patrząc z perspektywy 2009-2014. Jeżeli ktoś chciałby konkrety,...

Kara umowna – podstawy

Myślę, że nie ma przedsiębiorcy, który nie spotkał się z pojęciem „kara umowna”. Wiele osób nie zastanawia się w ogóle na jakiej podstawie prawnej...

Obowiązek posługiwania się rachunkiem bankowym przez przedsiębiorcę

Miesiąc grudzień to zawsze był miesiąc, gdy wszyscy w kancelarii wyrabiali 120% normy. Wynikało to choćby z tego, że w sądach, prokuraturach oraz urzędach...

Wiem jak i chcę na tym zarobić – umowa know-how.

W dzisiejszym świecie informacje nabierają szczególnego znaczenia, zwłaszcza informacje dzięki którym można zarobić. Przedsiębiorcy, ale również studenci, naukowcy czy pracownicy zatrudnieni w najróżniejszych firmach...

Odstąpienie od umowy przez konsumenta cz. 2

W zeszłym tygodniu koleżanka pomagająca przy prowadzeniu sklepu internetowego zapytała się jak to teraz będzie z kosztami dostarczenia towaru konsumentowi. W zeszłym roku miała...

Rękojmia za wady w e-commerce cz. 3

Dzięki wcześniejszym wpisom można było dowiedzieć się czym jest rękojmia za wady rzeczy (link). Można było również uzupełnić swoją wiedzę w zakresie tego jakie...

Sankcje przy obowiązkach informacyjnych

W ostatnich wpisach na naszym blogu można było przeczytać  m.in. o tym jak od 25 grudnia 2014r. zmieni się zakres obowiązków przedsiębiorców w zakresie...

Zakres podmiotowy ustawy o prawach konsumenta

W polskim prawie znajdziemy wiele aktów, które w większym lub mniejszym zakresie dotyczą relacji pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami. W chwili obecnej najbardziej doniosłe i...

Facebook